کد مطلب:212803 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:45

حیله روباه
روباه چون گرسنه می شود خود را مانند مرده می سازد و شكمش را باد می كند. مرغان لاشخور گمان می كنند مرده است و برای دریدن بر روی او می نشینند، آن گاه می جهد و آن ها را می گیرد. روباه چون مانند دیگر درندگان نمی تواند با زور شكار به دست آورد، خداوند در طبیعت او این حیله گریها را قرار داده است تا شكمش گرسنه نماند.

یك نوع ماهی است كه او نیز مانند روباه برای طعمه خود حیله به كار می برد؛ به این ترتیب كه ماهی كوچكی را می كشد و شكم او را می شكافد و بروی آب می اندازد و زیر آن پنهان می شود، چون مرغی از هوا می آید تا ماهی مرده را برباید می جهد و آن را می گیرد. و نیز همین حیله گری را در عنكبوت و حیوان دیگری كه آن را شیر مگس می نامند قرار داده است.

عنكبوت خانه ای می تند و در میان آن پنهان می شود، بعد از آن كه مگس در دام افتاد به نزدیك آن می رود و آن را می گزد، و به این وسیله زندگی می كند. اما شیر مگس اگر احساس كند مگسی نزدیك او نشسته، خود را مرده نشان می دهد و حركت نمی كند، سپس طوری نزدیك مگس می رود كه نفهمد، و چون به جایی رسید كه به یك جستن آن را تواند گرفت برمی جهد و آن را می گیرد، و بعد از گرفتن، به قدری آن را میان پاهای خود نگاه می دارد تا ضعیف و سست شود، سپس آن را از هم می درد و طعمه خود می سازد.